Турският диригент и композитор Мурат Джем Орхан застана пред Софийската филхармония на 1 февруари в зала "България". Програмата включваше емблематичния Концерт за цигулка, виолончело и оркестър в ла минор от Йоханес Брамс със солисти Павел Берман и Мехай Рио, и Симфония №3 в ла минор, опус 44 от Пьотър Илич Чайковски.
"Имах невероятния късмет, привилегия и чест да уча в София с една от най-големите оперни певици на нашето време – Райна Кабаиванска. Когато влязох в зала "България", изникнаха спомените ми от прослушването и репетициите, които провеждахме с нея. Тези 15 дни, които прекарах тук, за мен остават незабравими. По време на обучението ми тя предаваше не само музикалния, а целия си житейски опит. Имена като Райна Кабаиванска са пълни с история и с артистично майсторство" – споделя Мурат Джем Орхан.
Мурат Джем Орхан заема длъжността генерален артистичен директор на концертната зала CRR (Cemal Reşit Rey) в Истанбул, и е един от финалистите в конкурса за диригенти "Светланов" в Париж през 2018 година. След като завършва оперно пеене в Държавната консерватория "Dokuz Eylül University" в Измир, той продължава с магистратура в Истанбулския университет и в Бруклинския музикален колеж в Ню Йорк. Дипломирал се е в класа по оркестрово дирижиране на маестро Антонио Пироли в Държавната консерватория на Университета "Мимар Синан" в Истанбул.
Как минава един типичен ден на турския диригент и други интересни подробности от професионалния му живот, можете да научите от интервюто с Мурат Джем Орхан за рубриката "В личен план" за предаването "Метроном" по програма "Христо Ботев".
В съботната оперна вечер честитим 90-годишният юбилей на световната оперна прима Райна Кабаиванска. Покорила всички големи оперни сцени, оставила е траен отпечатък с интерпретациите си на знакови образи от оперната литература. Дълбоките емоционални превъплъщения, които раздава от сцената намират отклик в уважението и любовта, които публиката ѝ..
Либрето: Тито Рикорди, по едноименната пиеса на Габриеле Д`Анунцио Действащи лица: • Франческа да Римини – сопран • Паоло – тенор • Джовани (Джанчиотто) – баритон • Малатестино – тенор • Остазио – бас • Самаритана – мецосопран • Бианкофорте – мецосопран • Смарагди – мецосопран • Адонела – сопран • Гарсенда • Алтикиара • Сер Толдо • Трубадур •..
Музика: Франческо Чилеа По пиесата на Йожен Скриб и Ернест Льогуве Либрето: Артуро Колаути Първо представление: 6 ноември 1902 г. в Театро Лирико, Милано. Действащи лица: • Адриана Лекуврьор – сопран • Маурицио – тенор • Принц ди Буйон – бас • Принцеса ди Буйон – мецосопран • Мишоне – баритон • Кино – бас •..
Тази година Дядо Коледа няма да донесе нищо на "Аларма Пънк Джаз" ... Но вместо него вече пристигна (директно от Норвегия, ако не чак от Лапландия) неговият малко по-млад, но далеч по-чакан у нас братовчед (в червено-черни, а не в червено-бели одежди - съвсем като за пораснали непослушни деца) Пол Рони-Ейнджъл . Фронтменът на..
На 20 декември от 19.00 часа Симфоничният оркестър на Българското национално радио отново предлага на почитателите на високото изкуство програма, която впечатлява, интригува и стимулира въображението на слушателя. В последния си концерт за 2024 г. радиосимфониците, смесеният радиохор и четирима изявени солисти: бразилският бас Матеус Франка,..
В рубриката "Темите на деня" разговаряхме с Милена Статева , доктор по психология и социален психолог, която ни разказа за един иновативен метод за..
"Крадецът на праскови" е нова българска опера по едноименната повест на Емилиян Станев, чиято втора премиера предстои утре (21 декември) от 19 ч. в..
"Обадете се по-късно – в кома съм" е премиерен спектакъл в Сатиричния театър "Алеко Константинов" по пиесата на Жан Пиер Мартинез "Критично..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg