Изминаващата седмица ни отвежда в забързания свят на културния живот, където разнообразие и изобилие на изкуства ни предизвикват да изберем какво да гледаме, слушаме и усещаме. В студиото на "Нашият ден" се включват двама известни личности от сферата на изкуствата – Стефани Стоева, автор на подкаста "Термодинамика" и член на екипа на Регионалния център за съвременни изкуства "Топлоцентрала", и Асен Терзиев, ръководител на катедра "Театрознание" в НАТФИЗ.
Как хората избират представленията, на които да отидат? Според Стефани Стоева, заглавията играят ключова роля. Тя отбелязва, че българската публика обръща внимание на заглавията, като примери за привлекателни заглавия и постановки споменава предстоящи събития в "Топлоцентрала" като "Решението" на Александър Мануилов и "Паноптикум", които съчетават интересни социални и политически послания със силна артистична изразност. Тя призовава публиката да отдели време за културни преживявания и да се включи в този обогатяващ процес.
Споделяйки вижданията си, Асен Терзиев подчертава важността на разбирането на публиката. В съвременния свят, където изкуството се състезава за вниманието на зрителите с големи медийни и развлекателни индустрии, познаването на публиката според него е от съществено значение. Той споделя впечатления от последната премиера в Театър "Българска армия" на пиесата "Племе", описвайки я като силен и вълнуващ театрален опит.
По отношение на “новите критици“ в българския културен пейзаж, Асен Терзиев подчертава значението на адаптирането към новите жанрове като подкасти и видеоканали в YouTube.
В крайна сметка, разговорът ни ни напомня за богатството и разнообразието на културата, която ни обгръща, и за необходимостта да се отдели време и внимание на изкуството и неговата разнообразна публика.
Чуйте разговора в звуковия файл.
"И все пак, въпреки цялата многотия от възможни модуси на превода, отвъд препирните за чуждото и родното, предаването на стила на писателя, неизбежния отпечатък, който преводачът оставя в текста, и останалите добре познати ни ябълки на раздора в караниците около превода, като че ли все по-често се налага да си задаваме въпроса не дали един превод е..
"Ретроспекции към публичната комуникация" – проф. Минка Златева гостува в "Артефир", за да представи своята книга, посветена на приноса на Факултета по журналистика и масова комуникация в българското висше образование. "След 1989 година промяната в обществения живот наложи промяна и в образованието, и в дисциплините, които преподаваме във..
Как Еверест – връх първоначално обявен за невъзможен за изкачване, след това принизен до просто самоубийствен, се превръща във възможност, от която хиляди хора могат да се възползват? Отговорът на този въпрос търси американският журналист и писател Уил Кокръл в своята книга " Еверест ООД". Авторът прави над 120 интервюта с професионални..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът Денис Мадeн – създателите на новия българо-британски филм "Дяволски игри" – са в студиото на "Артефир". Става ясно, че драматичният трилър, който днес тръгва по кината у нас, е вдъхновен от..
Драматичният театър "Любомир Кабакчиев" в Казанлък гостува на софийската публика с един от най-новите си спектакли – "Взрив" от Елизе Вилк. Постановката по пиесата на съвременната румънска драматуржка е дело на Бюрхан Керим, който е работил по превода на Лора Ненковска. "Модерна гимназия. Таблоидите биха казали, че това е гимназия за..
Какви опасности за свободата на изразяване и демокрацията крият предложените за гласуване в НС през тази седмица проектозакон за "чуждестранните агенти"..
Какво е "соросоид" и наистина ли е застрашена демокрацията у нас и в Европа, коментира в "Мрежата" по програма "Христо Ботев" доц. Георги Лозанов ,..
Продуцентката и актриса Деси Тенекеджиева , режисьорът и съсценарист Бен Чарлз Едуардс , изпълнителният продуцент и актьор Гари Стреч и операторът..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg