Аугустин Хаделих е известен със своята феноменална техника, проникновени и убедителни интерпретации, и завладяващ тон. Той се изявява многократно по най-големите световни концертни сцени. Свирил е с всички големи американски оркестри, както и с Берлинската филхармония, Симфоничния оркестър на Баварското радио, Концертгебау, Лондонския филхармоничен оркестър и Симфоничния оркестър на NHK в Токио.
Цигуларят ще открие есенния полусезон на 19 септември в зала България, в компанията на Готие Капюсон и маестро Найден Тодоров. Те ще представят Концерта за цигулка и виолончело от Брамс. По този повод, Антония Барулова разговаря с него.
Как балансирате техниката с музикалността?
АХ: Мисля, че зависи изцяло от произведенията. Свиря ги толкова много пъти, така че да постигна перфектна техническа страна, а това отнема време. Но все повече и повече от времето прекарвам в мислене за произведението и основно за музикалната страна, как искам да звучи, какво искам да кажа. Това време прекарвам без инструмент в ръка, просто мислейки за музиката или гледайки партитурата, опитвайки се да използвам въображението си.
Как смятате, че енергията на публиката влияе на изпълнението ви?
АХ: Определено забелязвам публиката. Когато свиря пред много хора, има голямо вълнение. Това е нещо, което разбрах по време на пандемията, когато понякога концертите се правеха без публика, само за камери. И наистина не се усеща по същия начин. Трябва да положиш много усилия, за да се развълнуваш и сякаш искаш да се преструваш, че това е концерт, но не е. Не е истинско. Докато когато излезеш на сцената и пред теб има много хора, веднага започваш да се вълнуваш, сърцето бие по-бързо. Това е страхотно чувство. Доволен съм от изпълнението, когато почувствам характера на композицията и нейните емоции по някакъв начин са предадени на публиката. Мисля, че това са успешните изпълнения.
За първи път ще свирите със Софийската филхармония. Разкажете ни повече за концерта.
АХ: Да, за първи път съм в София. Ще изсвирим Брамс – Концерт за цигулка и виолончело, заедно с Готие Капюсон. Много съм развълнуван да свиря с него. Срещали сме се преди и отдавна искаме да свирим заедно. Така че това ще бъде много специална среща. Разбира се, този концерт е истински шедьовър за два инструмента, които наистина се срещат един с друг равностойно и си взаимодействат по много интензивен и интимен начин. Това е наистина страхотен концерт. Винаги очаквам с нетърпение да свиря произведения на Брамс поради тази причина. Той е велик композитор. Така че свиренето с Готие и Софийската филхармония ще бъде много вълнуващо.
На 19 септември в предаването "Метроном", ще можете да чуете ексклузивно за България, новия албум на Аугустин Хаделих American Road Trip.
Снимки: Suxiao Yang
Голямата изненада при обявяването на новия сезон на Кралския театър "Ла Моне" през април бе новината, че последните две творби от тетралогията "Пръстенът на нибелунга" на Рихард Вагнер няма да бъдат поставени от режисьора Ромео Кастелучи, който през миналия сезон вече реализира в Брюксел "Рейнско злато" и " Валкюра". Причините за оттеглянето на..
Паметен запис за RCA от 1964 година, който ще си припомним в съботната вечер. Алваро е една от коронните роли на легендарния американски тенор. Една от 29-те, които предизвикват еуфория сред публиката в Метрополитън опера. От дебюта на 25.01.1945 като Енцо в "Джоконда" на Понкиели, до внезапния край на 8януари тридесет години по-късно. В Ню Йорк..
Съвсем скоро слушателите на фолклорни предавания по програма "Христо Ботев"се срещнаха с Димитър Гугов – гъдулар и създател на "Варварските цигулки". Поводът беше дебютната му изява през месец май с Оркестъра за народна музика на БНР, като солист в "Музика в портрети"– един от проектите на радиовиртуозите. Тогава с него поговорихме за творческия му..
Реализиран е на 16 август 2024 година и съдържа изцяло авторска музика на саксофониста, с което той още веднъж доказва таланта си и в композирането. Негови съмишленици в това начинание са големи имена от съвременния джаз като Бела Флек (банджо), Нилс Ландгрен (тромбон), Джери Дъглас ("добро" китара), Кийт Карлок и Волфганг Хафнер (барабани), Джон..
Нура Минт Сеймали , златният глас на Мавритания, световноизвестната майсторка на "ардин" ( западноафриканска арфа от рода на "кора"-та и "камале нгони"-то, но традиционно запазена само за жените в мавританската музикална култура ), потомка на стар грио-род, дъщеря на големия преподавател и знакова фигура в традиционната мавританска музика..
Ако напишете името на оманската провинция Салала в Гугъл, ще се появят повече снимки на водопади, ручеи и тучни поляни, отколкото на плажове или на..
Голямата изненада при обявяването на новия сезон на Кралския театър "Ла Моне" през април бе новината, че последните две творби от тетралогията "Пръстенът..
В рубриката "Културен отпечатък" на предаването Terra Култура ви представяме един от емблематичните музеи на България – Музеят на родопския карст в..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg