Сякаш деликатната и дълбока поезия на Йордан Велчев, който дебютира през 1979 с "Римски стадион" остава встрани след излизането на най-известните му книги "Градът между Изтока и Запада. ХІV – ХVІІ век" и трите тома на "Балканският човек XIV – XVII". Онези, които са чели поезията му, едва ли ще се съгласят с това, защото, както пише Марин Бодаков за книгата му "Събиране на значенията":
"В тази поезия има стихове, които обичам – заради срамежливата им патетика, заради отказа на изреченията от сказуеми, заради тъжната им доблест, заради непринуденото им благородство, заради усещането, че те ме свързват пряко с велики митове: кой пее алилуя за приятелствата мъртви; благодарност, скрита в истината; от уроците на читанките се сипят думи, подготвящи/ бъдещите ни изгнания; каквато тишина – такива хора… И разбирам все повече и повече този отронил се от устата на поезията трагизъм. Разбирам горестта на човека, виждащ не само в миналото, но и в настоящето града, който все по-малко хора виждат. Разбирам опиянението на Велчев от словото, което не може да спре да се бори с разчовечаването – и продължава да се опитва да концентрира значенията."
Преди дни пловдивчанинът Йордан Велчев представи в София двете си книги: стихосбирката "Това, което е" и "Милиони малки убийства", есеистика. В препълнената с публика от висок порядък книжарница "Гринуич" за тях говориха проф. Георги Каприев и редакторът Иво Рафаилов. Чуйте какво каза авторът.
Снимки – Жанет 45 и личен архив
Международният театрален фестивал "Дивадло" в Пилзен e един от най-престижните фестивали, посветени на театралното изкуство в Европа. Фестивалът представя най-доброто от чешкия театър и някои от най-значимите заглавия от международната сцена в различни форми и жанрове – драматичен, куклен и уличен театър, както и танц и мюзикъл. Театроведът..
Фестивалът за съвременен танц и пърформанс представя най значимите заглавия на световната сцена. С опита си и възможностите си световните и европейски имена с престижни награди, освен, че представят представления за широката публика, дават поле за дискусия със зрителите и създават и уоркшопи за професионалната танцова общност у нас. Сред предстоящите..
Ден на Института за литература при БАН с акцент върху научната периодика се състоя на 21 ноември. Научната периодика на Института включва списания и поредици, като издателският център "Боян Пенев" има важна роля. Научните издания на Института за литература към БАН, някои от които съществуват от много години, са четири – сп. "Литературна..
"Рисунка. Майстори" – така е наречен проектът на СБХ с куратор Явора Петрова. Тя кани 22-ма художници - майстори да участват със свои работи: "Поканих автори с биография в рисунката. Автори, които се изразяват чрез рисуването, които не обясняват своите мисли, а търсят образите за тях. Художници с уникален почерк, майстори в това, което правят във..
Краят на авторството, краят на кориците? Или вечно неизтребимите спори на живота ще си намерят нова почва някъде отвъд? Въпроси, които поставя книгата "Панспермия. Халюцинация за роман" от Полина Видас. Тяе магистър по литературна теория от Софийския университет и по психодрама към НБУ, психоаналитик и групов аналитик към Българско общество по..
"Душата ми е стон" е историческа беседа, която ще пресъздаде духа на отминала София 111 години след последната вечер на Пейо Яворов и Лора Каравелова. T..
В съботната вечер (23 ноември от 20 часа) ще си припомним три спектакъла на Софийската опера. Първият досег на българската публика с "Бохеми" е през..
В "Мрежата" гостува Ирина Морозовская, която е психотерапевт, известен бард, но най-вече одеситка. Проведох разговора си с нея на 19 ноември, ден след..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg