Вносителите на промените - Нели Петрова от ГЕРБ, Настимир Ананиев от Реформаторския блок и няколко души, техни колеги обещаха, че освен завишаване на глобите и другите наказания, да предложат в други закони, и административни мерки срещу провинилите се.
Целта на законопроекта, отлаган поне няколко пъти е - да спре или поне ограничи войната по пътищата, предизвиквана от небрежни, често пъти пияни или дрогирани шофьори, които рискувайки собствените си коли и живот, нанасят непоправими щети и на други хора.
Провинилите се на пътя рискуват да загубят освен пари, също и шофьорските си книжки, както и номерата си, глобите се завишават, някои могат да стигнат до 3 хиляди лева, нерегламентираните състезания (гонките) се криминализират. Всичко това звучи доста строго, но дали наистина тези правила ще бъдат прилагани на практика.
Никакви мерки, никакви законови правила - нищо няма да има ефект срещу черната статистика от пътни инциденти, ако няма контрол, при това контрол дори и за самите пътни органи и администрацията на Пътната полиция, коментира в ефира на „Нашият ден” председателят на Съюза на превозвачите Красимир Лалов. Превенцията за младите шофьори според него е в по-сериозното обучение за водачите на превозни средства.
В крайна сметка всичко зависи от нас - дори ако трябва като свидетели на пътни инциденти и нарушения, сами да се обаждаме на пътната полиция. Не може всичко да се реши със закони.
Избори за членове на Европейски парламент от Република България през юни 2024 г.
Кой може да гласува за Народно събрание в изборите на 9 юни 2024 г.
Кои български граждани имат право да гласуват за членове на Европейския парламент на 9 юни 2024 г.
Гласуване по настоящ адрес в изборите на 9 юни 2024 г.
Адрес: гр. София, бул. "Шипченски проход" 69
Тел: + 359 2 9708810
Факс: + 359 2 9733769
E-mail: office@cem.bg
www.cem.bg
Българско национално радио © 2020. Всички права са запазени.