Инж. Джоргов: Третата линия на метрото се изгражда по възможно най-модерната технология

Снимка: Божидар Янев
До края на седмицата ще бъде възстановено еднопосочното движение по двете платна по бул. "Васил Левски" в участъка от НДК до кръстовището с бул. "Патриарх Евтимий". От вчера е спряно движението на автомобили в посока подлеза на НДК, но все още се демотират разделителните жълти ивици, обясни в студиото на Радио София зам.-ръководителят на проекта за изграждането на Третата метролиния инж. Ангел Джоргов от "Метрополитен".

От събота е отворен бул. "Патриарх Евтимий" - от кръстовището на Попа до Петте кьюшета. На двете места, където се изграждат метростанции обаче - на кръстовището с бул. "Васил Левски" и на кръстовището с бул. "Витоша" движението е в две ленти.  

Строителството на третата линия върви по график, увери инж. Джоргов. Тунело-пробивната машина, която е конструирана специално за този участък, вече работи. В момента тя е по линията в посока "Красно село". До края на седмицата тя ще освободи мястото на метростанцията и ще започнат довършителните наземни работи.

Машината изкопава по 20-30 м на ден, каза специалистът, като за сравнение той посочи австрийски тунелен метод, при който се правят по 1,5 м.

Още за организацията на движение и способите на работа при строителството -  вижте във видеото.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!