Държавните железници ще могат да купят нови вагони едва след като се разсрочи дългът им за период от 10 години. Това заяви в Пловдив министърът на транспорта и съобщенията Данаил Папазов.
По думите на министър Папазов, ако бъде постигната договореност по дълга, възлизащ на повече от 620 милиона лева в следващите години ще могат да се закупят 15 нови влака на стойност 150 милиона лева: На шести имаме нова среща във Виена. Надяваме се, че след разсрочването на този дълг имаме, разбира се, предвиден капиталов трансфер от 30 милиона. Това ще бъде капиталов трансфер не само за тази година, а и за следващите няколко. Ще направим обществена поръчка за покупка на малко хора подвижен състав, който, разбира се, е единствената възможност да се подобрят качеството на услугата. Засега това сме успели да направим само със спалните вагони до морето, там наистина са чисто нови вагоните и са добри условията.
Министър Папазов каза още, че на местата, където са засечени най-много посегателства върху железопътната инфраструктура и гарите ще бъде поставено видео наблюдение: За мен най- важното е за посегателствата превантивните мерки, изработили сме товари, книжки, които са направени на анимационен принцип. В момента в махалите около жп гарите, там, където има посегателства се раздават, опитваме се малките деца да разбират, че това действително е един много голям проблем и може да доведе до много сериозни щети и човешки жертви.
В Пловдив министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов даде старт на строителството на железопътния участък Стамболийски - Пловдив. Проектът, който трябва да приключи до средата на 2015 година, включва и изграждане на съоръжението Модър - Царевец, което ще свърже два пловдивски района - южен и западен.
Сигнали за нередности в предизборната кампания може да изпращате на e-mail: reporter@bnr.bg
Репортерите на БНР ще ги проверят
АНОНИМНОСТТА Е ГАРАНТИРАНА