Започва кампания за засилване присъствието на българския бизнес на скандинавския пазар, съобщиха от Министерството на икономиката. Министър Божидар Лукарски е на работно посещение в Швеция, където е договорено сътрудничество в подкрепа на малките и средни предприятия.
Активно представяне на България и насърчаване на директните контакти между българския и шведския бизнес ще са фокусът на кампанията за откриване на нови възможности за нашите фирми на пазарите в Скандинавия. Това са договорили министърът на икономиката Божидар Лукарски и министърът на предприемачеството и иновациите на Швеция Микаел Дамбери.
Българският бизнес няма достатъчно информация за възможностите на шведския пазар, а местните фирми слабо познават България. Затова през октомври в Гьотеборг ще се проведе двустранен бизнес форум, който ще срещне компании от областите на машиностроенето, електрониката и електротехниката, хранително-вкусовата промишленост и производството на спиртни напитки, мебелната индустрия, текстила, информационните и комуникационни технологии.
Двамата министри обсъдиха и възможностите за засилване на пазарните позиции на българските вина, които се приемат много добре на шведския пазар, но търговията се затруднява от провежданата от Швеция политика за внос чрез търгове на алкохолните напитки.
През миналата година двустранният стокобмен с Кралство Швеция реализира ръст от 14% и достигна рекордните до момента 300 милиона евро.
Здравното министерство ще представи проекта си за т.нар. "данък вредни храни" в началото на септември, научи "Хоризонт". Предложеното облагане между 3 и 10 на сто е мярка за борба с наднорменото тегло и нездравословния начин на живот, обясняват от..
Въпреки съобщенията за отлив на руски туристи това лято, имотите на руски граждани по крайбрежието ни са пълни. Оказва се, че собствениците им развиват т.нар. квартирен туризъм от който губи местната икономика и държавната хазна. Гостите на тези т.нар...
Индустриалният парк в Шумен, фирма „Алкомет“ и Североизточната българско-турска търговско-индустриална камара ще бъдат представени в турска медия, съобщиха от Камарата. Екип на държавната телевизия TRT снима обектите в Шумен, които ще бъдат включени в..
Главната цел на събитието е да засили познанията и уменията в сферата на дигиталния маркетинг както и да освежи и развие уменията по networking (изграждане на мрежи от контакти). Конференцията ще се проведе от 4 до 6 септември в Гранд Хотел..