Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Голяма част от българските фирми търсят възможности за разширяване на дейността си в чужбина

80 на сто от българските фирми търсят възможности за разширяване на дейността си в чужбина. Това показват данните от допитване сред членовете на Търговско-промишлената палата, проведено през януари. 

Намерението за износ на български стоки е водещ мотив за разширяване на дейността в чужбина, но все пак сред фирмите съществува и немалък процент от 34 на сто, които търсят външен партньор за съвместни инвестиции в България. За една четвърт от компаниите интересът към икономическо сътрудничество в чужбина се изразява във внос на стоки. Все още обаче малък брой от фирмите се ангажират да инвестират в чужбина. Такива намерения посочват едва 12 процента от анкетираните компании. Интересът на българския бизнес е насочен предимно към Германия, Русия, Съединените щати, Италия и Китай.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!