Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Хиляди публикации във Фейсбук може да са повлияли на общественото мнение преди президентския вот в САЩ

| обновено на 31.10.17 в 08:58
Снимка: БТА

От "Фейсбук" съобщиха, че около 80 хиляди постове от руски източници са били публикувани в социалната мрежа преди и след изборите за президент на Съединените щати през 2016 година. Над 120 милиона американци също така са видели съдържание, качено във Фейсбук от базирани в Русия лица и организации. По-голяма част от постовете са били с политическо съдържание и са публикувани от руска компания, свързана с Кремъл.

Тези действия противоречат на мисията на Фейсбук да изгражда общество и на всичко, което символизираме, написа адвокатът на социалната мрежа Колин Стреч.

Само преди година създателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг окачестви като безумна идеята, че постове в социалната мрежа могат да повлияят на президентските избори, припомня Ройтерс.

Друга социална мрежа - Туитър - спря всички, близо 2 800 профила, свързани с базирана в Русия агенция за интернет проучвания.

Москва отрича обвинения, че е опитала да повлияе на вота в Съединените щати, на който Доналд Тръмп победи Хилари Клинтън, припомня Би Би Си.

Междувременно стана ясно, че популярността на американския президент Доналд Тръмп достигна нов минимум - само 33 процента от американците одобряват работата му. Това показват социологическо проучване на агенция "Галъп", съобщава ТАСС. Според данните 62 процента от анкетираните дават на работа на Тръмп незадоволителна оценка.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!