Радиотеатърът в неделя предлага едно от най-силните произведения на световния класик в изключителната акустична версия на Лилия Абаджиева и Живко Марев и обсебващото актьорско изпълнение на Николай Урумов. Проверете дали тези силни твърдения са верни. Защото ще добавя още. „Дневникът на един луд“ е аудиоспектакъл в цялата парадоксалност на този термин, защото оригиналността, провокацията за въображението, богатството на образите, смяната на перспективата, „дишането“ на средата въздействат цялостно върху сетивата и чувствителността. Слушането на това толкова пластично-наситено аудио е не само виждане, но и усещане, съпреживяване.
„Дневникът на един луд“ е създаден през 1835 година и е единственото произведение на Гогол, написано в първо лице. Слизаме надолу по стълбата на психозата, алиенацията и отдалечаването от реалността, следвайки записките на главния герой. Мотивацията непрекъснато се усложнява. Към състоянието на нещастие, стъпкано достойнство, претенции за власт и безсилие, се добавят поредицата от заблуди, разочарования, болезненост, скъсване на логиката и контакта. Изпълнението на Николай Урумов е не само убедително и увличащо с максималната си концентрираност и феноменална енергия. То запазва една особена топлота и близост до слушателя, която прави усещането за драматизма и трагичния финал разтърсващо.
За това произведение фразата приятно слушане не работи. Това е произведение, което си струва да бъде чуто. Изслушано с внимание.
Ревността може да се предава и по факс. Да влиза в него както хартията, да излиза от там и да разяжда сърцето, душата, главата. Поне в пиесата на Естер Вилар. Авторката е родена през 1935 година в Буенос Айрес, Аржентина. Завършва медицина и работи като лекарка, но след време изцяло се посвещава на писателската си дейност. Автор е на много книги, които се..
Животът се състои от прости неща – малко пари, едно куче, боб за обяд, чаша вино, няколко кокошки, къщата на село. През 1997 година Огнян Логофетов отива в село Осиково, Смолянска област. Там в мир живеят християни и мюсюлмани. Заедно вдигат сватби, заедно се раждат и заедно си отиват от света. Заедно гледат и пчели. Трябва да си много внимателен с..
Радиотеатърът с удоволствие ви представя премиерата на „Звезда без име“ от Михаил Себастиан. Всички участници в радиопроекта работиха с истинска творческа радост и вдъхновение. Представям ви екипа: Превод: Огнян Стамболиев. Адаптация: Яна Добрева. Участват артистите: Силвия Лулчева, Веселин Ранков, Валентин Ганев, Пламен Пеев,..
Пиесата на Георги Василски „Три бири – Ново време“ е тъжна сатира за нещата и събитията, които връхлетяха България през годините на прехода. Връхлетяха, но не уплашиха – компанията, която авторът събира, коментира ставащото с насмешка, понякога с напразни надежди, друг път с ентусиазирани пророчества. Както може да се очаква, от копнежите и бляновете на..
В седмицата ( 17 - 21 декември ), в която най-силно очакваме коледните празници, започва и тази серия на рубриката „Запазена марка“, която ще звучи всяка делнична нощ от 2 часа през нощта . Общото в петте подбрани произведения този път ще са вярата и надмогването. Но не църковната вяра, дори и не и религиозната вяра в нейния каноничен облик, а вярата,..
На 16 декември 2018 г. от 16 часа предстои да чуете премиерата на радиопиесата „Кредитът“ от каталонския драматург Жорди Галсеран. Галсеран е най-поставяният чужд автор в българските театри през последните няколко години, а предстоящата радиопиеса е първият път, в който негово произведение ще звучи в ефира у нас. Интересът към този автор далеч не е..
През декември отново ще можете да проследите нощната театрална програма на БНР - всеки делничен ден, 30 минути след полунощ, включваща преимуществено класически произведения и, по класически начин, неостаряващи постановки. В понеделник (3 декември) , от 0.30 часа , е „Дамата с кученцето“, една прекрасна и много стара постановка с актьорските гласове..