Европейската комисия не планира да спре плащания за инфраструктурни проекти у нас, но парите по оперативната програма "Транспорт" може да не стигнат за всички проекти и финансирането на част от тях да остане за след 2014 година. Това заяви за БНР говорителят на комисията, отговарящ за регионалната политика, Тон ван Лиероп:
Не планираме да режем, отказваме или прекратяваме никакви плащания. Може обаче внезапно да се окаже, че има твърде много проекти - по причини, свързани с планирането и финансите - и че няма възможност всички те да се реализират с парите, предвидени за транспорт в настоящата бюджетна рамка - до края на 2013-а. Тогава те ще трябва да бъдат пренасочени за следващата - от 2014-а нататък.
Говорителят добави, че сред засегнатите проекти може да са тунелът в Кресненското дефиле по магистрала "Струма" и магистрала "Тракия".
Еврокомисията ще представи в четвъртък новите принципи за финансиране от еврофондовете след 2014 година, но на този етап без числа и проценти по държави и вид дейности, каза още Тон ван Лиероп.
Няма да предлагаме нови числа за отделните държави-членки, а нови правила на играта за след 2014. Основното в тях е фокусът върху определени сектори, които ще направят Европа по-иновативна, тоест инвестиции в нови продукти и методи на производство, както и в енергийна ефективност. И занапред обаче ще има пари и за инфраструктура, особено за държавите, които трябва да наваксват.
В сряда министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обяви, че до края на годината България ще получи междинни плащания за магистрала "Тракия". Тя каза това по повод информации, че Еврокомисията ни отказва пари за "Струма" и "Тракия".
Информацията е на кореспондента ни в Брюксел Диана Чепишева.