Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Синдикатите в БДЖ са склонни на отстъпки

Снимка: БГНЕС

Синдикатите в БДЖ са склонни на отстъпки - стана ясно след поредния кръг от преговори при премиера Бойко Борисов, в който участваха още транспортният министър Ивайло Московски и ръководството на железниците. Профсъюзите се отказват от искането за нов колективен трудов договор и могат да преподпишат стария, което годишно ще спестява 25 милиона лева. Транспортното министерство има списък от 182 губещи линии на железницата, като част от тях ще бъдат спрени. 

Синдикатите са категорично против съкращението на жп линии без конкретни разчети как това ще се отрази на намалението на персонала, заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров. Снощи късно, след края на работния ден, получихме от ръководството на компанията списък със 182 влака, като предварителна и първоначална заявка за разговори за това, къде и как да бъдат оптимизирани евентуално влаковете. Тази заявка за нас е изключително тежка и не мисля, че това е поносимо.

Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че предстои да се изяснява колко от линиите в списъка реално ще спрат да функционират.

Все още е една доста сурова информация, коментира се, обсъжда се, правят се анализи, чакат се становища съответно и от общини, и от региони, и от автомобилна администрация, за да може да се напасне всяко такова действие с компенсаторно - било то алтернативен транспорт, автомобилен, или съответно общините да изкажат своето мнение.

Московски потвърди, че железниците са в технически фалит, а по думите на председателя на управителния съвет на БДЖ Владимир Владимиров за първите девет месеца на годината компанията е на загуба и коментира, че целта е поне до края на 2012 г. секторът да не бъде губещ.

При БДЖ има неплатежоспособност плюс оперативна загуба. Нашата цел е 2012 година да не сме на оперативна загуба. Старите задължения - това е една от схемите, оптимизиране графика на влаковете, оптимизиране на всички дейности да доведат до освобождаване на паричен ресурс, това, което иска и господин Дянков фактически, продажба на скрап и с този ресурс да погасяваме задължения към банките.

Министър Московски допълни, че на този етап 25-те мотриси на "Сименс" не са поискани обратно от компанията-производител. Въпреки техническия фалит, пари за заплати има, каза още министърът.

По-рано днес финансовият министър Симеон Дянков заяви, че без финансова дисциплина дружеството няма да получава никакви пари от бюджета.

Информация на Добрина Карамболова.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна