Все повече българи търсят помощ от Европейския потребителски център,съобщи директорът на Центъра Игнат Арсенов. Броят на сигналите в последните години нараства и това се дължи на по-голямата информираност на потребителите, които си търсят правата. Сигналите са свързани най-често с проблеми при пазаруване от разстояние, проблеми с качеството или количеството на стоката, срока на доставката или с променената цена. Над една трета от жалбите са свързани с транспорт при купуване на самолетни билети или наемане на кола. Проблеми има и при покупка на козметика, и при финансовите услуги. Около половината от случаите се разглеждат успешно за потребителя, каза Игнат Арсенов:
За 2012 година сме решили почти 60 процента от всичките жалби и са приключили със споразумение между търговеца и потребителя. Една част от жалбите сме препратили на други органи, съд, арбитраж, медиация ... За около 34 процента не сме намерили решение било затова, че търговецът не желае да съдейства, или пък потребителят не е съгласен с предложението на търговеца. Не са редки случаите, когато се оказва, че искът на потребителя всъщност е неоснователен.
Европейският потребителски център у нас е част от мрежа на територията на ЕС. Експертите работят в тясно сътрудничество с контролните органи в съответните страни и предлагат безплатни консултации при пътуване или при покупка на стоки.
Съветвам потребителите първо да се обърнат към търговеца, да се опитат лично, без посредници, ... е най-лесно да се постига разрешаване, разбира се, да изчакат един разумен срок за отговор и ако няма отговор, тогава да се намесим да има отговор, който удовлетворява потребителя.