Българските вина ще бъдат рекламирани с евросредства на пазари извън Европейския съюз. Проектите за тяхното представяне включват държави като Китай, Русия, Швейцария и САЩ. Това съобщиха от Изпълнителната агенция по лозата и виното при откриването на Международната изложба "Винария" в Пловдивския панаир.
Данните на агенцията показват, че въпреки кризата износът на български вина през 2012-а година има ръст, а на вътрешния пазар са реализирани над 100 милиона литра.
Според изпълнителния директор на агенцията Красимир Коев след разрешение на Европейската комисия желаещите да развиват нови винени лозя у нас вече могат да разчитат на Националния резервен фонд. При закупуването на права те трябва да заплатят по 1,50 лева на декар и могат да се възползват от 75 на сто от субсидиите за лозови насаждения.
От своя страна председателят на Националната лозаро-винарска камара Пламен Моллов изтъкна, че държавата все още не е измислила адекватен механизъм за контрол на сивия сектор, който по думите му възлиза на 50 %.
Моллов съобщи още, че тази вечер на традиционната церемония за наградите за най-добри вина и спиртни напитки ще бъдат връчени 109 златни медала. Шест са най-високите отличия "Златен Ритон".