Eмисия новини
от 21.00 часа

Откриха генетичните маркери на болестта Алцхаймер

Снимка: ЕПА / БГНЕС

Американски учени са успели да идентифицират генетични маркери, чрез които може да се посочи дали един човек е изложен на риск да развие болестта Алцхаймер, предаде ББС.

Изследването посочва мутациите, които въздействат на увеличаването на определени протеини в мозъка. Високите нива на тези "тау" протеини засилват вероятността от развитие на заболяването.

Според британски експерти изследването може да помогне за по-доброто разбиране на промените в мозъка на човек с Алцхаймер. Отличителен белег за заболяването са струпвания на определен вид "тау" протеини.

Един от новите генни маркери, открити от екипа на Вашингтонския медицински университет, също е свързан с известен риск от развитие на Алцхаймер и по-сериозен за намаляване на познавателните способности.

В проучването са участвали над 1200 души, много повече в сравнение с предишни изследвания. Учените се надяват тези открития да помогнат за намиране на нови методи за ранна диагностика и лечение на Алцхаймер.

Учените все пак предупреждават, че воденето на здравословен начин на живот и редовното занимаване с логически задачи помага за забавяне на проявата на дегенеративните функции на мозъка.
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.

Горещи теми