Един от най-обсъжданите въпроси в българските медии е накърнената свобода на медиите, пише британското списание "Икономист" в кореспонденция от София, публикувана на уебсайта му.
България трайно е на последно място сред европейските страни в класацията за свобода на медиите посочва "Икономист", като се позовава на "Репортери без граници".
Засилва се тревогата, че повечето медии са изоставили основната си функция - да информират, казва Нели Огнянова, български експерт по медийно законодателство.
"Икономист" припомня, заключения и коментари на различни чужди институции за проблеми с български медии.
Като отличителна черта на българските медии се откроява липсата на прозрачност за техните собственици, продължава "Икономист". Собствеността на медиите в България е като матрьошка: във всяка кукла има друга, казва Орлин Спасов от Софийския университет и дава конкретни примери с поведението на Новата българска медийна група.
От 2009-а г. държавата, чрез министерства и правителствени агенции, е насочила над 28 милиона лева към частни медии - чрез публикуване на реклами и за информационни кампании. Повечето от тези пари са от програми на Европейския съюз. Посочва се, че фондовете на Евросъюза изострят разрива между медиите, близки до властта, и останалите. Този разрив става все по-очевиден в предизборни кампании, отбелязва "Икономист".