Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Министерството на туризма рекламира България като дестинация за лов на мечка гризли

| обновено на 27.05.15 в 17:29
Изложението "Зелени дни"
Снимка: zelenidni.com
Министерството на туризма се опитва да привлече туристи у нас, като рекламира лов и риболов със снимки от американски сайтове на мечка гризли и елени. За този проблем сигнализираха от Сдружението за дива природа "Балкани".  На завършилия в неделя фестивал "Зелени дни" в София е разпространявана като реклама на английски език брошура за лов и риболов, наред с други рекламни туристически брошури.

Още с първите три снимки на животни забелязваме некомпетентност и нарушаване на законите, подчертават от сдружение "Балкани", защото кафявата мечка е защитен вид у нас и ловът й се санкционира с до три години затвор.

От неправителствената организация подчертават, че реклама за отстрел на защитените от закона мечка и дива котка се среща често в сайтове на ловните стопанства, но никой не контролира и наказва за тази подвеждаща информация.

86 000 лева струват броушурите, които канят туристи за лов и риболов у нас, но са със сгрешена информация и снимки с американска мечка гризли. Това обясни министърът на туризма Николина Ангелкова преди началото на втората годишна среща на Българския съюз по балнеология и спа в Сандански. Тя уточни, че по нейно разпореждане брошурите са се намирали в склад и са изнесени без разрешение. 
Тези брошури са изработени по проект на оперативна програма "Регионално развитие", който е стартирал през 2009-а - 2010 година и е финализиран през 2012-та година. Одобрени са брошурите, които са за всички видове туризъм от тогавашния заместник-министър Иво Маринов, с ръководител на проекта Владимир Туджаров, сегашен главен секретар на Министерството на икономиката. Това, което аз бях възложила като проверка от самото начало, е да видим какви проекти са изработени по всички програми до момента, за да може, това което е направено и си заслужава да се използва, това, което е старо, да не се използва.

На свой ред бившият заместник-министър с ресор туризъм Иво Маринов обясни, че към момента на издаване на брошурата в Закона за лова и опазването на дивеча е имало фиксирана квота от 3% за лов на мечки. Този лов е бил възможен със специално разрешение. 
Така е записано. Брошурата, ако я видите, пише, че след специално разрешение. Декември, 2012-та се променя закона за лова и опазване на дивеча. Там има забрана за лов и затвор до три години. Защо 2013-а, 2014-а, 2015 години не е актуализирана тази информация. Миналата година, август месец, всички тези рекламни брошури и дипляни, включително и тази за лов и риболов, са отпечатани отново, но не са променили информацията.
Министър Ангелкова е изискала становището на фирмата, спечелила поръчката за изготвяне на брошурата - "Юропринт Юнайтед." По думите на Ангелкова преди месец са изработени вътрешни правила за допускане на рекламни материали на щандовете на министерството на туризма.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна