Управници на новосъздадени кметства в община Кърджали ще работят във фургони в следващите четири години заради факта, че в голяма част от селата няма сгради за тяхното настаняване.
Подвижните помещения ще бъдат оборудвани с компютри и офис техника и ще бъдат захранени с ток и вода, като местната администрация разчита на държавата да поеме началните разходи за новите кметства.
След промените в изборния закон броят на кметствата в община Кърджали се увеличи двойно - те вече са 96, като 1/3 от новите кметове няма къде да работят. Поради тази причина местната управа е поискала от държавата 300 000 лева, поясни секретарят на общината Сезгин Бекир:
Това са средства, които са необходими да се закупят работни помещения тип контейнер в 30 от кметствата, където нямаме общинска сграда, както и да се закупи минималният необходим инвентар за оборудване на помещенията на новите кметове и да се направи връзка с водоснабдителната и електропреносната мрежа.
На въпрос, дали община Кърджали има нужда от тези нови кметства, защото има доста населени места с население до петима души, Бекир заяви:
Мисля, че не на всички места беше необходимо да се създаде кметство и да има функциониращо кметство - това е допълнително натоварване и на държавния, и на местния бюджет в режим на финансови икономии.
Само за годишната издръжка на кметствата ще трябват около 80 000 лева, които са непосилни за местния бюджет.