Със законовите промени се въвежда терминът "водач, извършващ дейността от името на регистриран превозвач, но за своя сметка". Той ще си плаща осигуровките, но ще шофира автомобил, чийто алтерантивен данък е платен от превозвача. Другите две възможности за водачите са - или да работят на трудов договор към превозваческите фирми, или да се регистират като превозвачи. Тази промяна се подрепя от големите софийски компании от бранша. Основната цел на промените е да изсветлят бранша, която няма да бъде постигната, смята Мариян Киров, който има превозваческа фирма в Пловдив
"За" сме, който си е физическо лице или ЕТ да си избира, ако иска по патент, а ние, които сме по ДДС, да си останем по ДДС, защото мен ще ме натоварите с още един данък. Данъците станаха много. Не вадим толкова пари. Мога да ви дам списък от 20 фирми в Пловдив, които са по над 100 автомобила, над 200, не са по ДДС, нямат и хора, които са назначени на трудов договор, не са в затвора. Благодарение на тези хора и аз се страхувам, че мога да вляза в затвора. Поради определени хора, другите, които искаме да излезем на светло, няма как да се случи.
Георги Ряпов, който също е от Пловдив, определи промените като "геноцид" и поиска данъка да не се определя от общината. Към момента изчисления за фискалния ефект от промените не са представени.