Eмисия новини
от 07.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Автогара Юг в Бургас днес е спирка от кампанията "гише на пътника”

Снимка: БГНЕС

Автогара Юг в Бургас днес е спирка от кампанията на Европейския потребителски център и Комисията за защита на потребителите „гише на пътника”. Целта е туристите да бъдат запознати с правата им при проблеми с пътуването или багажа. 
По-малко от 1/3 от пътуващите у нас са запознати с правата си. За това информираме на автогарата чрез брошури и отговаряме на въпроси и приемаме сигнали - обясни Игнат Арсенов - директор на Европейския потребителски център в България: 
Има законодателна база. Има защита, но хората не знаят за нея. Това, което и на гишетата най-често се оплакват - огромни закъснения на пътуването, най-вече със самолет, по-малко с автобуси и влакове. Отменени пътувания. Проблеми с багажа също се наблюдават през тази година
1200 проверки е извършила Комисията за защита правата на потребителите. Най-много са жалбите от Слънчев бряг и Приморско. - съобщи членът на комисията Константин Райков:
Несъответствие между категоризацията на х-л, така както се рекламира и, какъвто е в действителност. Липса на цени в карт-менюто. Разлика на цените между маркирано на касов апарат и в лист-менюто. Лист-меню само на чужд език, само на руски или на английски, без да има такова на български език.  
Утре от 10-14 ч. кампанията "Гише на пътника" ще се проведе на летище-Бургас. 


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна