Само овцевъдите успяват да задоволят потребностите на българския пазар, каза Танева. 91 процента от агнешкото месо в магазините е българско:
Телешкото месо - 66 процента, при пилешкото месо има една особеност - България изнася значителни количества пилешки меса, както и внася, а най-нисък е процентът при свинското месо. Тук процентът е близо 50.
На практика почти всички количества свинско, вложени в български колбаси, са от вносно месо, признават експертите. Според председателя на Асоциацията на месопреработвателите Атанас Орджанов, дефицитът се дължи на липса на интерес за отглеждане на животни, а липсата на интерес - от малкото пари в сектора:
Защото все още е нужна подкрепа на земеделците, за да се развиват и да увеличават броя на животните.
Министър Танева е категорична, че не подкрепя идеята търговските вериги да бъдат задължени да продават минимум 50 процента български стоки. Срещу този антипазарен принцип министерството подготвя финансова подкрепа за изграждане на специални фермерски пазари и преговаря с веригите за по-благоприятни условия за родните производители.