Художественият ръководител на Залцбургския музикален фестивал Маркус Хинтерхойзер обещава за 2018 година екстаз, страдание и страст, пише в статията си на страниците на ежедневника „Залцбургски новини“ от 9 ноември Бернхард Флийер. Програмата на фестивала за новия сезон е била представена на пресконференция миналата седмица в сряда. В предишната година ние се занимахме с въпроси на властта, споделя Хинтерхойзер. С тези въпроси искаме да продължим да се занимаваме и през новия сезон. Но този път властта ще принадлежи на екстаза и страстта. Преплитането на еротика и насилие в последната опера на Монтеверди „Коронацията на Попея“ ще бъде една значима тема, а пък аскетичната набожност на Йоан от операта „Саломе“ на Рихард Щраус ще разпалва страст. Тази творба Хинтерхойзер определя като най-шокираща в оперната история. В звуковия файл чуйте разказа на Юлия Атцмансторфер.
И още отзиви от „Залцбургски новини, този път за песенния рецитал на Красимира Стоянова състоял се на 21 август. Със заглавието „Aнти-примадоната показва своето голямо песенно изкуство“ музикалният критик Ернст Щробл отделя значително място на голямото, обожавано на оперните сцени българско сопрано, зад което всъщност се крие една скромна българка и австрийска „камерзенгерин“. В ролята на Отеловата Дездемона Красимира Стоянова може да трогне до сълзи, а като Маршалката в „Кавалерът на розата“ да разпръсне такава меланхолия, която непосредствено да развълнува. Силното присъствие на Красимира Стоянова като оперна певица и в изминалото лято е завладяло публиката на песенния й рецитал в залата на Моцартеум-а. Още от мнението на Ернст Щробл представя Юлия Атцмансторфер
Радостно е, че и две българки и следващата година ще пеят в Залцбург – Соня Йончева в „Коронацията на Попея“ на Монтеверди, а Красимира Стоянова в концерт с Виенската филхармония под диригентството на Рикардо Мути.