Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Станислав Вълев: Цел на платформата "Аз, учителят" е да направи образованието привлекателно

Снимка: БГНЕС
„Една от целите на платформата „Аз, учителят“ е да направи образованието привлекателно за младите хора. Това зависи изцяло от самите нас“. Това заяви в предаването „Преди всички“ създателят на платформата Станислав Вълев.
 

„Докато бях учител в самото начало в с. Дерманци, където започнах да работя, видях много отдадени учители, такива, които вършат работата си с желание и се опитват да са и иновативни. Видях, че не само младите учители, не само тези, които сега влизат с идеите си, са наистина отдадени и наистина работят за това да постигат някакви резултати. Направи ми много лошо впечатление, че въпреки че има такива хора в образователната система, много хора казват, че учителите вече не си вършат работата, че не правят всичко това вдъхновено. Реших, че трябва да използваме модерните технологии, за да покажем на повече хора, че всъщност в образователната система работят все още много отдадени учители, учители, които наистина милеят и правят всичко това с кауза по онзи възрожденски начин все още“.

По думите му, една от следващите цели е и ученици да бъдат вкарани в платформата. Така ще успеем да направим дискусия между учители и ученици, посочи той.

Според него образователната ни система има нужда от една голяма база данни с активности, които да провеждаме с нашите ученици и време, за да ги подготвим по-добре.

За технологиите в училище Вълев коментира: "Опитвам се да използвам конструктивно телефоните в учебния процес, за мен те не са пречка, а напротив. Крайно време е да приемем, че смартфоните са част от живота на учениците. Учениците биха реагирали добре, ако им кажем да видим определен материал именно в телефоните си. Така се печели тяхното доверие. Даваме възможност с техните разбирания те да са част от учебния процес".

Един от представените в платформата учители – Васил Лозанов от Испанската гимназия в София, обясни защо е избрал учителската професия:

„Това е нещо, което от дете си представям като една достойна, интересна и предизвикателна професия“. Той посочи, че правното му образование прави уникален начина му на преподаване.

„Едно от най-неприятните ми неща, откакто съм учител, е дисциплинарната роля на учителя. Не харесвам да бъда такъв – авторитарен дисциплиниращ учител. Оказа се в един момент, че това до голяма степен се налага, за да може да се контролира добре процесът в стаята“, коментира още Лозанов. Според него започне ли да се меси държавата в образованието и наруши ли тази автономия, с която се ползват всички образователни институции – това би било нещо, което да го изкара бързо от образователната система. Васил Лозанов е на мнение, че е необходима повече интерактивност в учебните занятия. 

Интервютата чуйте в звуковите файлове.

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна