Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

ИПБ: Нарушения при проектирането и ремонта на пътя са причина за катастрофата край Своге

| обновено на 04.09.18 в 18:33
Снимка: БГНЕС

Поредица от пропуски и нарушения при проектирането, ремонта и експлоатацията на пътя са причина за тежката катастрофа край Своге. Това са изводите на експертите от Института за пътна безопасност /ИПБ/, които представиха резултатите от своя доклад след обследване на мястото на инцидента. Последният държавен орган, който е могъл да предотврати това, е МВР, смята председателят на института Богдан Милчев:

"МВР може да се разпореди и да поиска да бъде спрян пътят, ако прецени, че този път е опасен. Колко предписания от петте най-големи града в България - София, Стара Загора, Варна, Бургас и Пловдив, колко предписания и разпореждания са издадени на стопанина на пътя? Точната бройка е в доклада. Над 1200 са. А колко пъти вие санкционирахте стопанина на пътя и приложихте тази мярка, която е в закона за движение по пътищата? Отговорът е: нула".

Съставът на асфалтовата смес, липсата на маркировка и на знаци, както и мантинела, която не отговаря на стандартите - поредица от грешки на всички институции по веригата, казва Диана Русинова от Института:

"Стопанинът на пътя Агенция "Пътна инфраструктура" и стопанина на тротоара - Община Своге не са приложили работещо инженерно решение, което да предотврати смърт. Те са заложили на административни мерки. Липсата на изключително важния пътен знак, който да предупреждава за опасен завой на дясно, а вместо него е поставен табела пано. Такъв знак в нашата нормативна документация не съществува".


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна