В четвъртък шефът на най-висшия американски авиационен регулатор тества новия софтуер за управление на полета за самолетите Boeing 737 Max и даде благоприятна оценка, съобщава "Уолсртийт джърнъл".
Новият председател на Федералната авиационна администрация (ФАА) на САЩ Стивън Диксън, който е пилот, също така обиколи поточната линия за сглобяване на самолетите от серията MAX близо до Сиатъл и се срещна с висши служители на компанията "Боинг" (Boeing).
Самолетите Boeing MAX продължават да бъдат принудително приземени по целия свят от месец март насам след две смъртоносни катастрофи с този модел само в рамките на пет месеца, при които загинаха всичките 346 души на борда.
"Боинг" се надява ФАА да позволи на този модел самолети да полетят отново през следващите няколко месеца. Но шефът на ФАА Диксън посочи, че неговата агенция няма конкретен времеви график за преглед на промените, които компанията прави по нейните самолети.
Компанията "Боинг" все още не е представил своя анализ за безопасност на предложените промени. От своя страна Стивън Диксън отбеляза, че е виждал чернови, които все още се нуждаят от повече работа. Той обаче не предостави повече подробности.
Репутацията на ФАА беше сериозно накърнена от разкрития, че авиорегулаторът не е участвал в определянето на безопасността на ключовата система за управление на полета, наречена MCAS, преди да сертифицира самолетите MAX за полети през 2017-а година. Системата MCAS беше замесена и в двете катастрофи - едната край бреговете на Индонезия през октомври миналата година, а другата в Етиопия през март тази година.
Стивън Диксън, бивш пилот на изтребители на ВВС, който летеше на по-ранни версии на Boeing 737 по време на дългата си кариера в авиопревозвача Delta Air Lines, проведе в четвъртък сесия в симулатор на полети, за да тества промените, които "Боинг" е направил в системата MCAS, правейки я по-малко мощна и по-лесна за контролиране от пилотите. След като проведе симулации на нормални полети, той планира да се върне в симулатора, за да изпробва как машината ще реагира при аварийни ситуации.
"Моделът MAX се справя като по-старите самолети 737", посочи той пред Асошиейтед прес и допълни: "Мога да кажа, че самолетът се управлява много добре".
Диксън отбеляза, че планира да лети и на истински самолет 737 MAX, а не само на симулатор, преди да бъде взето решение от ФАА за подновяване на полетите с този модел.