Eмисия новини
от часа

Астрономи откриха черна дупка с огромна маса

2
Снимка: БГНЕС

Астрономи от института за извънземна физика "Макс Планк" и Университетската обсерватория в Мюнхен установиха, че в галактиката Holm 15A има черна дупка, чиято маса се равнява на тази на 40 милиарда слънца,  съобщи Физ.орг. Били анализирани фотометрични данни, получени от обсерваторията "Венделщайн" в баварските Алпи и телескопа VLT.

Въпросната галактика е разположена в галактичния куп Abell 85, който се намира на разстояние 700 милиона светлинни години от Земята. Галактиката е в центъра на галактичния куп, а масата ѝ се равнява на тази на два трилиона слънца.

Масата на черната дупка била изчислена въз основа на движението на звезди около ядрото на галактиката. По-рано същият метод бил приложен за изчисляване масата на черна дупка, която е 2 пъти по-близо до Земята.

Резултатите показали, че обектът в центъра на галактиката е най-масивната черна дупка открита досега в локалната Вселена. Подобна или по-голяма маса притежават единствено черни дупки, които са в състава на квазари, отдалечени на около 10 милиарда светлинни години от Земята.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.

Галерия