Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Автобусните превозвачи излизат на символичен протест, плашат с ефективен

| обновено на 12.12.19 в 18:01
Снимка: БГНЕС

От утре автобусните превозвачи започват символичен протест, който след месец ще премине в ефективна стачка, ако проблемите в бранша не бъдат решени. Фирмите са недоволни от въвеждането на тол таксите за превозни средства над 3,5 тона и системата „бонус - малус“. Автобусните превозвачи настояват и за инкриминиране на нерегламентираните превози.

Все още се преговаря с превозвачите по отношение на параметрите, обхвата и цените на тол системата, каза министърът на транспорта Росен Желязков, който е провел среща с превозвачите:

“Това са въпроси, свързани с регулацията на пазара, за което ние ги уверихме, че Законът за автомобилните превози ще бъде разгледан в Министерски съвет следващата сряда. Там е голяма част от техните очаквания, въпроси и отговори. Аз мисля, че намирам удовлетворение. Разбира се, аз не мога да гарантирам, че в рамките на януари месец този закон ще бъде приет от парламента“.

Темата за нерегламентираните превози също е била обсъдена на срещата с министъра на транспорта и автобусните превозвачи:

“Те настояват за инкриминиране. Вчера ясно изразих моята позиция, че изпълнителната власт не може да прехвърли своята отговорност върху съдебната власт, затова изпълнителната трябва да се концентрира в това да си върши работата по-добре. Говоря за всички агенции, като започна от ДАИ, Национална агенция по приходи т.н., които са ангажирани. А не за всяко нещо да търсим инкриминиране и ангажиране на други институции. Така че ние тук сме в дефицит по отношение на правоприлагане и аз подкрепям превозвачите в тяхното искане“.

Росен Желязков заяви, че във времето на символичен протест до 13 януари продължават разговорите с превозвачите.

От години автобусните превозвачи настояват нерегламентираните превози да бъдат обявени за престъпление чрез промяна в Закона за автомобилните превози, заяви Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи и уточни кои са останалите проблеми в бранша:

„Липсата на субсидиране на слабо населените места, недостатъчно субсидиране в градската агломерация“.

Освобождаване от тол таксите за редовните автобусни линии

Превозвачите настояват и за освобождаване от тол таксите за редовните автобусни линии, защото ефектът от тях ще е поскъпване на билетите, каза председателят на Националния съюз на автобусните превозвачи Ивайло Константинов.

„Ако не е възможно да се запазят винетките, то максимално поносимата цена е в рамките на 1 стотинка, не повече, за километър пробег“.

Проф. Олег Асенов от пътната агенция заяви, че предложените тарифи между 4 и 7 стотинки на километър, касаещи и автобусните превози, все още са в процес на обществено обсъждане:

„Прекаленото намаляване на тарифите може да доведе до обратния ефект. В един момент при изключително ниските тарифи да се обезсмисли въвеждането на тол системата“.

Превозвачите се обявиха и против въвеждането на системата „бонус – малус“ за „Гражданската отговорност“. Според тях така ще се оскъпи непосилно застраховката за бранша, което ще доведе до закриване на междуградски линии. 

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна