Преминаването към производството на електромобили може да коства съкращаването на 410 000 работни места в Германия до 2030 година, съобщи в понеделник "Ханделсблат" (Handelsblatt), позовавайки се на правителствени съветници.
Само при производството на двигатели и трансмисии ще бъдат изложени на риск около 88 000 работни места, посочва немският ежедневник, позовавайки се на доклад на Националната платформа за бъдещето на мобилността (NPM) - консултативен съвет към правителството на Германия.
Двигателите на електрическите автомобили се изработват от по-малко части и изискват по-малко поддръжка, отколкото двигателите с вътрешно горене, което може да доведе до сериозни съкращения на персонал, се казва в доклада.
Производството на превозни средства ще бъде допълнително автоматизирано и няма да бъде необходимо поддържането на сегашното ниво на работна заетост в автомобилната индустрия, заявява пред "Ханделсблат" председателя на NPM Хенинг Кагерман.
През 2018 година заетостта в автомобилната индустрия в Германия достигна 834 000 работни места, което е най-високото ниво от 1991 година насам.
Водещата асоциация на автомобилната индустрия в Германия (VDA), която през декември също предупреди за повече съкращения на работни места през 2020 година поради спад в продажбите на автомобили в световен мащаб, коментира, че прогнозата на NPM се основава на "нереалистичен краен сценарий", предаде немският вестник.
Автомобилната индустрия, която е важен двигател за растеж на най-голямата европейска икономика, ускорява плановете си за пускане на електрически превозни средства с оглед на стремежа на Европейския съюз за по-нататъшно намаляване на вредните емисии на въглероден диоксид.