Коригираните клаузи по договорите премахват задължението на абонатите да възстановяват като неустойки и неизползваните отстъпки от цените на месечния абонамент до изтичането на договора, както и от цените на закупените устройства.
Съществуващите до момента неравноправни условия оскъпяваха значително прекратяването на договорите и оставяха абонатите без избор, припомни пред БНР председателят на Комисията за защита на потребителите Мария Филипова:
"Неустойките и отстъпките се фактурираха в една фактура, отстъпките се наричаха неустойки и сумата наистина беше огромна, а всъщност потребителят няма да ползва тази услуга".
С промените се въвеждат ясни лимити на неустойките за предсрочно прекратяване - до 3 стандартни месечни такси, което да предотврати злоупотребите.
Коригираните клаузи ще се прилагат за всички действащи договори, а за вече прекратените - ако потребителят смята, че е ощетен, е предвидена възможност да защити правата си по съдебен път, обясни Мария Филипова:
"Да си предявят искане на недължимо платените неустойки ведно със законната лихва от съответният мобилен оператор".