Проблемите в работата на международните шофьори, свързани с наложените ограничителни мерки заради пандемията от коронавирусната инфекция Covid-19, бяха коментирани на днешния брифинг на Националния оперативен щаб.
Как да действат шофьорите, които са под карантина и могат ли да продължат да изпълняват дейността си разясни ръководителят на Щаба проф. Венцислав Мутафчийски:
„Преди около десет дни възникна такъв казус и тогава нашата препоръка, като тя касае, между другото, и авиопревозвачите, беше следната:
Има три хипотези
Първата хипотеза е международен шофьор, който идва за кратко, разтоварва в България и след това поема нов курс.
Работодателят е длъжен по време на престоя в България да му осигури социална изолация докато тръгне. Те обикновено тръгват в рамките на 24 часа, поне така ни увериха работодателите им.
Другата хипотеза - идва и не се предвижда скорошен курс - тогава той отива на задължителна 14-дневна карантина.
Третата хипотеза е за чуждестранни международни шофьори, които идват и в рамките на 12 до 24 часа трябва да напуснат страната с минимален престой в държавата. Знаете, че се събират ТИР-овете на колони, около 40 ТИР-а, които се конвоират от полицията. Така, че те не могат да спират, където си искат и както си искат.
Същото е и за авиопревозвачите, защото те изпадат в същата хипотеза, за нашите авиопревозвачи става въпрос - екипажите би трябвало да останат под карантина, но ако са под общото условие.
Само че те имат още курсове за деня или за следващия ден, затова ние предложихме да се използва същата тактика - да се осигури от работодателя надеждна социална изолация и да продължат работата си“, каза Венцислав Мутафчийски.