Българска IT компания създаде чатбота Skilly, който консултира хората по въпроси, свързани с коронавируса. Той може да помогне на хората да си направят тест за наличие на вируса, задавайки им няколко въпроса, свързани със здравето им. В зависимост от отговорите ботът отправя препоръка как да постъпи потребителят.
Чатботът дава съвети и информация на потребителите, базирайки се на наличните данни, оповестени от Световната здравна организация и българското здравно министерство.
„Най-значимата функционалност, която ботът има, е възможността да си направите първоначалната диагностика и да разберете дали е време да се обърнете към лекар. Чатботът ще ви спести десетки часове четене и слушане на разнопосочна информация за вируса, включително спекулативна и фалшива”, разкрива представителят на разработчиците Росен Живков.
Виртуалният консултант ще продължава да развива своите възможности. Ще може да го питаме и по редица други въпроси, освен тези, свързани със симптомите, превенцията и първичната диагностика.