Клиентите на "Софийска вода" да подават самоотчети на водомерите си в удължения период на извънредно положение, приканват от дружеството.
По този начин компанията гарантира ежемесечни отчети за потреблението на ВиК услуги, без да застрашава здравето на клиентите и служителите си и в съответствие с инструкциите на институциите да се ограничат физическите контакти.
Данните от водомерите могат да бъдат приети и придвижени, само ако са подадени в рамките на отчетния период. Абонатите могат да разберат за отчетния период директно през личните си профили на сайта, от фактурата, на безплатния денонощен телефон 0800 1 21 21 или през формата за контакт - раздел Въпроси, където е необходимо да се посочи клиентски номер или адрес.
Всички клиенти, които нямат техническа възможност да направят самоотчет, ще получат прогнозни сметки на база предишно потребление.
При следващ реален отчет "Софийска вода" ще бъде в готовност да направи корекции на фактури с регистрирана разлика.
За да се подадат правилно данните от водомерите, е необходимо да се посочи само фабричния номер на водомера и/или номера на пломбата му, и неговите показания: само цифрите от полето за кубически метри (обикновено те са най-едрите цифри от водомера в черно, без трите червени цифри, ако има такива, или допълнителни по-малки цифри от циферблата).
С цел да запази здравето на служителите и клиентите си, от компанията препоръчват да се възползваме и от всички начини на безкасово плащане - чрез интернет, банкомати и терминали, директно от разплащателна сметка, по банков път или по телефона.