Федералната авиационна администрация на САЩ започна серия от изпитателни полети на обновения Боинг 737 Макс.
Най-продаваният самолет на компанията беше приземен миналата година, след като за 5 месеца станаха 2 катастрофи с близо 350 жертви.
Решението предизвика сериозна финансова криза за производителя, а съдебните дела, заведени от семействата на жертвите, повдигнаха и въпроси за това как Боинг и американският регулатор, Федералната авиационна администрация (FAA), провеждат процеса на одобрение за безопасност.
Тестовете ще продължат няколко дни и трябва да покажат как работят преработените системи, включително и ревизираната версия на софтуера за контрол на полета, който е смятан за основна причина за двата смъртоносни инцидента.
Предположенията са, че оригиналната система е отменила командите на пилотите и е принудила и двата самолета да катастрофират.
Изпитанията многократно бяха отлагани през последната година,тъй като инженерите и регулаторите констатираха допълнителни проблеми, свързани с безопасността.
Сега дори системите да работят добре, според специалистите ще са необходими още месеци на допълнителни проверки.
Ако всичко премине успешно, очакванията са до септември Боинг 737 Макс да бъде сертифициран и отново да бъде пуснат да лети.