Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Соня Спасова, ЕПЦ: Жалбите за провалени пътувания се увеличават

Снимка: БГНЕС


Жалбите, свързани с провалени пътувания се увеличават, каза в интервю за "Преди всички" Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център - България. Тя подчерта, че всички потребители имат еднакви права, независимо от тяхната националност, важно е единствено дали жалбите са основателни.

Сигналите се увеличават, над 40 процента от жалбите от март досега са заради провалени пътувания. Около две трети от жалбите, свързани с пандемията, са заради проблеми с транспорта като отменени полети. Много хора искат да разберат и какви са правата им, ако не искат да пътуват, уточни Спасова

Понякога авиокомпаниите се забавят при връщане на пари за полети. Когато полетът е отменен от авиокомпанията, пътникът има право да избере - или отлагане за по-късна дата, или връщане на парите. Към нас се обръщат хора, които са си поискали парите обратно преди месеци, но те не са изплатени. Жалбите са хиляди и се обработват по-бавно, получи се голяма натрупване и това е предпоставка за забавяне на връщането на тези суми, обясни Соня Спасова.

Когато авиопревозвачът отмени полета и клиентът си поиска парите, те трябва да му бъдат върнати в рамките на 7 дни. Но в тази ситуация нашият съвет към потребителите е да бъдат малко по-търпеливи, защото има голямо натоварване на авиокомпаниите с хиляди жалби, които трябва да бъдат обработени.

Имаме жалби срещу всякакви авиокомпании, не само нискобюджетни, уточни Соня Спасова.

Относно достъпа до различните държави във връзка с епидемиологичната ситуация Спасова посъветва гражданите да се осведомяват добре за ситуацията преди да правят резелвации за хотели и транспорт.

 Цялото интервю чуйте в звуковия файл.






БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна