Намаляването на ДДС в заведения и ресторанти нямаше за цел намаляване на цените. Това беше мярка за запазване на бизнеса и работни места в този сектор, носещ 12-13% от БВП.
Това коментира пред Радио София зам.-председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Атанас Димитров.
По думите му е погрешно потребители и медии да следят за намаляване на цените в ресторанти и хотели.
„Очакванията не бива да са такива. Ние не присвояваме разликата от намаления данък. Претърпяхме изключително жесток удар от ковид-кризата. Мярката 60/40 не беше много адекватна относно нашия сектор.“
Помощта е насочена главно към работниците и служителите, не към инвеститорите и бизнеса.
Според Димитров мярката с намаления ДДС щеше да е ефективна при възстановено темпо на икономиката и на потреблението. „При намалени стокообороти тя частично обслужва бизнеса, но все пак много разчитаме на нея. Нашите инвестиции са големи. Много влагаме в качеството, основно перо е трудът.“
Той допусна, че е възможно увеличение на някои от цените в хотели и ресторанти, още повече, че изходните цени са повишени, и припомни, че в България стоките и услугите остават най-евтини в Европа.
Чуйте разговора с Атанас Димитров, както и анкетата с потребители.