Един от често дискутираните въпроси по отношение на здравето на децата е този за недостатъчната им физическа активност. Статичното ежедневие, което имат повечето деца и младежи в днешно време води след себе си и редица проблеми в тяхното физическо и психическо развитие. Онлайн формата на обучение засили още повече страховете на възрастните, че децата не спортуват и не се движат достатъчно.
До голяма степен да се говори за провеждане на часове по физическо възпитание по време на дистанционно образование е екзотично. Разбира се, преподавателите по този предмет са длъжни да измислят вариант как да преподават и как да накарат децата да изпълняват поставените им задачи, но със сигурност тези часове са много по-различни, съгласява се и дългогодишният педагог Красимир Станков, преподавател по Физическо възпитание в Средното училище „П. Р. Славейков“ в Добрич.
Противоепидемичните мерки, засягащи децата, до голяма степен намаляват и без това ниската им двигателна активност, допълва Красимир Станков. За този факт спомага и затварянето на спортните зали за голяма част от тях и по този начин децата и младежите губят възможността да се движат достатъчно.
По думите на Красимир Станков за голяма част от учениците часовете по физическо възпитание са единственото време, в което те спортуват.
Ниската физическа актвиност на децата води и до редица проблеми, както в техния опорно-двигателен апарат, така и до здравословни проблеми като затлъстяването.
Подробности чуйте от репортажа на Мая Щърбанова: