Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Милиони тонове въглеродни емисии би струвал пакетът "Мобилност"

Снимка: МОСВ

Връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици, ще увеличи въглеродните емисии с 2,9 млн. тона до 2023 година - това сочи оповестеното проучване на експерти по поръчка на Европейската комисия във връзка с отражението на този пункт по приетия през лятото пакет "Мобилност".

То имаше за цел да анализира въздействието от връщането на камионите върху целите на Зеления пакт. Проучването показва още, че квотите за каботаж, които много страни-членки искат да въведат, могат да доведат до допълнителни въглеродни емисии от 397 000 тона, както и да имат дългосрочно негативно влияние върху железопътния и интермодален транспорт.

Така в резултат на връщането на камионите и на ограничението на каботажа може да се стигне до допълнителни 3.3 млн. въглеродни емисии годишно, което е сравнимо с транспортни емисии в Естония за една година. 

На тази основа, Европейската комисия възнамерява да започне дискусии със страните-членки, Европарламента и всички засегнати страни.

Пакетът "Мобилност", приет в настоящия си вид, трябва да влезе в сила от 21 февруари 2022 година. България, заедно с още 8 държави от периферията на ЕС, заведе дело в Съда на ЕС срещу пакета. 

БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна