Пловдивската опера и Народният театър „Иван Вазов“ обединяват усилията си, за да представят един от успешните мюзикъли, игран над седемстотин пъти на Бродуей. „Компания“ е представен 26 април 1970 г. на Бродуей. През 1971 г. е номиниран за 12 награди „Тони“. Печели шест. В следващите години наградите се множат, като последните са от 2019 – наградата „Лорънс Оливие“ за постановката на Уест Енд. Номинациите са осем, получените награди са четири. Автор на музиката е Стивън Сондхайм. Той пише и либретото по книгата на Джордж Фърт.
За първата българска продукция директорът на Пловдивската опера Нина Найденова се обръща към директора на Народния театър Мариус Донкин. И двамата проявяват достатъчна доза „лудост“ и започва работата. Така с подготовката на „концептуалния мюзикъл“ се заемат Михаил Петров като режисьора, Константин Добройков – диригент, сценография и костюми на Елена Иванова, хореография Мариана Крънчева.
В ролите публиката ще види популярни имена на обичани актьори и певци. Главната роля е поверена на Виктор Ибришимов. Участват и Параскева Джукелова, Николай Дограмаджиев, Гергана Змийчарова, Павел Иванов, Биляна Петринска, Марияна Панова, Вера Гиргинова и др.
„Идеята възникна още преди две години“ – казва Найденова. От всички мюзикъли на Стивън Сондхайм избира този. „Защото ми се стори, че темата е интересна – историята на един мъж на 35 години и неговата компания. Това е мюзикъл за мечтата, за това, което ни събира, което ни разделя. Актуална тема във времето, в което като че изгубихме тази необходимост да бъдем ръка за ръка с един човек...“
В звуковия файл чуйте какво още сподели Нина Найденова.
„Много добра компания... една чудесна симбиоза се получи между всички участници в това представление. – споделя Михаил Петров – Това е дълбок спектакъл. Не е класически мюзикъл, без да обиждам жанра. Това е по-сериозно в основата си произведение... В него има много театър, освен една изключителна музика. Той е гениален. Много театрален мюзикъл. Самият автор го определя като „театрално музикално шоу“.
„Проблемът с музиката идва от там, че тя е много сложна. Това е една от най-сложните партитури, като синхронизация, като хармония, като съзвучие между всички гласове. Има места, където гласовете са осем... и правилното изпяване интонационно и ритмически беше най-трудната задача...“ – споделя диригентът Константин Добройков.
В звуковия файл чуйте разговора с режисьора Михаил Петров и диригента Константин Добройков.