Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Преди Великден туризмът все още очаква ясни правила за почивките

Снимка: Венета Николова

В момента комуникирането на условията за почивка е по-важно от цената й, а все още няма регламент как ще става влизането в България след 1-ви май, подчертаха туроператорите на Черноморския туристически форум „Рестарт на туризма – нова надежда“, който се проведе онлайн.

В Черна гора, например, гражданите на съседни страни влизат без ограничение, вкл. без PSR тест

Те се обединиха, че заради липсата на правила за влизане на туристи от у нас пропускаме началото на сезона за Великденските празници. Доказателство, че туристите от съседни държави могат да спасят сезона дава Черна гора. Там сега започват успешно, благодарение на отварянето на границите със съседите. Пример даде Игнат Игнатов, директор на световна верига хотели в Будва, че за албанци, сърби, косовци, босненци правителството позволи без никакви ограничения и без PSR тест да влизат в Черна гора. И се очаква те да спасят сезона.

Днес се очаква заповедта за влизане на туристи в България

Днес, броени дни преди Великден, най-вероятно ще бъде подписана заповедта за влизането на чужди туристи в страната, обяви министърът на здравеопазването в оставка Костадин Ангелов. Тя предвижда влизането в страната ни да става с PCR или антигенен тест; с ваксинационен сертификат или с документ за преболедуване на Covid-19.

Каква би могла да бъде работещата реклама в момента за страната предложение даде Иван Грошев, който даде за пример Танзания. България в момента е с един от най-облекчените режими по отношение на затварянето срещу Ковид-19 и работят заведения, молове и фитнеси. Това може да бъде представено по един адекватен начин на пазарите, каза той. Ако вземем пример от Танзания, където се шегуваме,ч е беше забранен коронавирусът, а всъщност всички знаем, че там има коронавирус. Но на базата на това,ч е нямаха мерки, направиха някакъв сезон. Ние не искаме да вървим  по техните стъпки, но очевидно това работи. И ако покажем нещата такива, каквито са, това може да е причина за записване, допълни Грошев.

Ще разчитаме на записванията в последната минута, в средата на май и през юни, за да достигнем поне нивата от миналото лято, коментира Калин Сутев от туроператорския бранш, който работи с германци.

Той цитира проучване сред германците, че от решаващо значение за 70 % от тях ще е да има пълно и гарантирано покритие на плащанията за почивка и възможност за анулиране, концепцията за хигиена и възможностите за презаписване за друг период.

България трябва да стане безопасна дестинация и да се рекламира като такава, подобно на източно средиземноморските дестинации (Гърция, Турция, Кипър и Хърватска), подчертаха туроператорите. 

В тази посока Министерството на туризма също направи една, макари позакъсняла крачка, преди два дни, като стартира рекламна кампания „Безопасно Лято 2021-ва“ с видеоклипове на български, английски, немски и иврит, които ще бъдат разпространявани на всички приоритетни пазари.


БНР подкасти:

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна