Днес пред готовото си произведение Алекси ще посрещне децата на София, за да отпразнуват най-доброто възможно начало на юни по най-добрия възможен начин - рисувайки. .
Първия художник, изрисувал „Стената” в Националната галерия, е Николай Петров - Glow. Случи се през септември миналата година. Glow пък посочи и препоръча Алекси да твори след него. След месеци живот на ярката, стилизирана работа на първия, от галерията се наложило да унищожат произведението, за да осигурят чисто бяло пространство за втория. Съвсем в духа и философията на уличното изкуство.
Кой ще наследи Алекси няма да стане ясно поне до края на годината. Има идеи кой да бъде стеноразбивач №3, но засега фокусът на галеристите е изцяло върху „Яйцедентът”, който ще остане в атриума, докато от календара не отлети март 2022-ра.
Атриумът може да бъде място за почивка и осмисляне на видяното в галерията, но е и дом на част от произведенията, които тя притежава. Разхождаме се под погледите на не една и две мълчаливи и все пак силно експресивни скулптури, както и пред зорките очи на Св. Климент Охридски. Той ни гледа от мозайка, където съжителстват класическите произведения със съвременния стенопис, стрийт арта, графитите или както още пожелаят да нарекат работата си онази порода артисти, за които говорим. Според Мартин Косташки, който е сред кураторите на „Стената”, всички форми на изкуството си добросъседстват в най-буквалния смисъл на думата.
А интерес от посетителите на галерията наистина има. В неделя например само 15 минути след обявения начален час, в който хората можеха да заповядат в атриума, първите любопитни погледи вече се насочваха към стената. За тях Алекси имаше малко време, но ще отдели повече за експерименти със специалната група посетители днес.
От 16.00 до 17.30 ч. деца между 7 и 12-годишна възраст ще могат да участват в ателие с Алекси и служители на галерията. Входът е свободен.
А „Яйцедентът” е въпрос на поглед и осмисляне на метафорите, кодирани в изкуство.
Още по темата в звуковия файл.
Снимки от процеса на работа: Лора Търколева