Мигел Оливейра (Red Bull KTM Factory Racing) бе най-бърз в първия ден от състезателния уикенд на пистата Заксенринг за Гран при на Германия. Във втората тренировка той постигна 1:20,690. Оливейра победи Фабио Куатараро – на 0,220 сек. и Маверик Винялес на 0333 сек., двамата от Monster Energy Yamaha MotoGP. Всички подобриха времената си от сутринта.
Почти в горната част на поръчката за почти цялата сесия, Мигел Оливейра продължи зашеметяващата си форма. Той победи в Барселона, а сега оглави класирането и в Германия. Фабио Куатараро бе с нов корпус на дроселната клапа на своята Yamaha. Той подобри времето си в заключителните етапи, като измести съотборника си Винялес. И двата заводски мотоциклета на Yamaha направиха впечатляваща атака в края на сесията и ще се стремят да превърнат това темпо в преди стартови позиции на квалификацията утре.
Беше хубав петък и за Алекс Ринс (Suzuki Ecstar). Испанецът се завърна на пистата и даде четвърто време със своят Suzuki, малко над половин десета от Винялес и на една от първите двама. Пол Еспаргаро (Repsol Honda) претърпя още една катастрофа на завой 3, но постави Honda в топ 5, с едно място по-високо от колегата си с Honda Такаки Накагами (LCR Honda IDEMITSU). Изобщо Honda изглеждаше силна на Заксенринг с два мотора в топ 6.
Денят се оказа положителен за Aprilia, като Алеиш Еспаргаро (Aprilia Racing Gresini) изглеждаше силен и се радваше на 7-ото място. Йохан Зарко (Pramac Racing) беше осми след първия ден и най-бърз с мотор на Ducati. Той бе пред Джак Милър (Ducati Lenovo). Австралиецът се по-бърз от всеки друг в първите два сектора, но не можа да поддържа темпото, за да завърши общото най-добро време на обиколка. Франко Морбидели (Petronas Yamaha SRT) попълни челната десетка и вкара трета Yamaha в десетте, като остана на 0.538 сек от първия.
Данило Петручи (Tech 3 KTM Factory Racing) стана 11-и, като кара с новото шаси на KTM за първи път. Той бе пред Марк Маркес (Repsol Honda). Пилотът с най-много победи на тази писта не постигна реалното си темпо. Той е 12-и, но по силата на това, че не натиска за време в края на сесията. Избира да използва комбинацията от твърда предна гума и средномека отзад. Затова бе начело и през по-голямата част от сесията. Маркес бе най-бърз и във FP1 с време 1:21,6202. Втори на 0,168 сек. бе Фабио Куратараро.
Действащият световен шампион Жоан Мир (Suzuki Ecstar) беше едва 16-ти в комбинираните. Новакът Лука Марини (SKY VR46 Avintia) първоначално беше в челната тройка, преди да падне на 18-о място като катастрофира два пъти – първо на завой 13, а след това направи голям хайсайд на завой 7. Валентино Роси (Petronas Yamaha SRT) беше едва 20-и, след като катастрофира на завой 1.