"Маргарита Арнаудова не само беше великолепен директор, но Маргарита Арнаудова беше уникален човек, човек психолог в пълния смисъл на думата. Изключително много ми е помогнала още в първия ми старт като балерина, като отношение, като възприятие, като абсолютно всичко", каза за БНР Теодора Стефанова, примабалерина на балет "Арабеск".
Стефанова съобщи, че също започва да преподава:
"Искам танцьорите да имат преди всичко душа, след което да имат прецизност в изпълнението. Искам да се доверяват на преходите в движението и да имат безкрайна себеотдаденост такава, каквато беше тя. Това, на което научи и мен".
"Така и стана - 1995 година солистката на този спектакъл и на трупата Румяна Маркова направи възстановка и сега ми се стори, че по случай 80-годишнината е редно да го изтанцуваме отново в нейна чест вече с друго поколение солисти и сме поканили специално като гост в случая Никола Хаджитанев - солиста на операта. По принцип спектакълът е правен за Бисер Деянов в ролята на твореца и ни се стори, че трябва танцьори от такъв калибър да поемат щафетата, но иначе заедно с него танцуват и нашите млади и по-утвърдени солисти на "Арабеск" Виктория Петрова, Константина Ханджиева, Таня Кацарова. Така че това е един спектакъл, който пряко я засяга нея като творец“, каза в предаването „Графити по въздуха“ Пантикина.
Ще бъдат изиграни и други два спектакъла, създадени от Маргарита Арнаудова - "Нестинарка" и "Болеро".
"И ми се струва, че една такава програма и от три различни нейни спектакъла, които не са загубили блясъка си през годините, човек може да се докосне най-добре до нейната личност“.
Олеся Пантикина е довършила последния спектакъл на майка си "Часът на кучето".
"Ние живеехме в тази среда, ние влизахме от един неин спектакъл в друг неин спектакъл и за мен този стил беше много органичен. Аз имах нейните записки като структура на спектакъла, имаше подбрана музика, което беше много важно. Аз имах усещане за нейния стил, но не във всички откъси съм се придържала към него".