Рали шампиона за 2014 и 2016 година Пламен Стайков официално представи своя нов автомбил Skoda Fabia R5 пред журналисти. На писта „Дракон“ в село Калояново пилотът успя покаже от първо лице на медиите и потенциалните партньори какво е да си на дясната седалка на един R5 автомобил, като въпреки паузата си определено не е изгубил усетът си зад волана.
Е, завърна се. Пламен вече е с Skoda Fabia R5 Rally2. Така на шампионът в ERT в клас RC2 зона Балкани предстои рестарт в кариерата на рали пилот.
За да се сдобие с колата, Пламен продава къщата си и сега живее в гаража на баща му, в който е и бизнеса на семейство Стайкови.
"Закупих този автомобил, след като продадох къщата си и благодарение на моя бизнес, бизнеса на баща ми и моите приятели успяхме да закупим тази кола, която е изцяло собственост на АСК „Стайков Рейсинг“.Т ози автомобил е съвсем друго ниво. Като цяло до сега все едно съм си мислил, че съм бил състезател. Аз просто съм се движил по пътя с един танк. Колата е една от последните и най-уточнени шасита преди последната еволюция.“
„Дори ауспусите бяха още почти бели! Запалих буса и я докарах от Финландия – над 8000 км отиване и връщане.“
Целта Стайков през този сезон е най-вече да проучи автомобила и да намери жизненоважни партньори които да му помогнат да осъществи мечтата си да се бори за родната титла с един съвременен расов автомобил.
Засега подкрепа му оказва единствено афтърмаркет подразделението на компанията Denso. Това е прецедент за Европа. Denso е един от най-големите доставчици на автомобилната индустрия в световен мащаб. Компоненти, доставени от компанията се поставят на 9 от всеки 10 автомобила. И там преценяват, че Пламен е правилния човек.
Целта на шампионът и неговия екип е да намерят още спонсори. Все пак разходите по автомобила за един сезон са доста сериозни - около 50 000 евро, без да са включени ревизиите.
"През тази година основната ни цел бе да закупим автомобила и да го представим на широката публика. Тепърва ще търсим партньори за следващия сезон, като смятаме да се фокусираме в нацилоналния рали шампионат, както и имаме надеждата за няколко участия в европейски ралита. За на вън бих искал да участвам в състезания в които стартират около 50 еднакви автомобила. Разбира се за нас ще бъде чест ако направим добри представяния в топ десет. Като цяло смятам, че българските състезатели не сме за подценяваме и смятам, че спокойно може да се намираме в топ три на Европа без никакъв проблем. Искрено се радвам България да има истински рали шампионат и да карам пред много публика защото аз съм българин и основната ми цел е да се развива автомобилният спорт на България.“
Да края на годината Стайков предвижда подготовка, настройки и тестове на колата. Дали ще са 200, 300 или 500 км, не е ясно. Ще се придържа към инструкциите на Skoda Motorsport, с които има тесни и непрекъснати контакти.
За съжаление пилота на АСК „Стайков Рейсинг“ няма да разчита на Давид Кварцхелия. Отдясно, отново ще бъде Рафи Кадир.
„С Давид Кварцхелия свършихме отлична работа през годините, но с течение на обстоятелствата реших отново да си парнирам с Рафи Кадир, с който спечелихме шампионската титла през 2014-та. Също голям плюс при работата с Рафи е, че той е изключително технически грамотен, като той също така е и мой механик. С него много лесно можем да работим по настройването и свикването с автомобила, което си е един голям жокер за мен.“