Възможностите за възобновяване на проекта за изграждане на магистрала "Рила" бяха обсъдени от експерти по пътно строителство заедно с представители на Регионалното министерство, Пътната агенция и Столичната община.
Участниците в дискусията се обединиха около заключението, че магистралата е нужна на страната, защото ще допринесе за икономическото развитие на Югозападния регион и е стратегически важна като част от транспортния Коридор №8 към Северна Македония и Албания.
Магистрала "Рила" ще свързва три други магистрали: "Хемус", "Тракия " и "Струма", като идеята е тя да започва от граничния пункт "Гюешево" на границата със Северна Македония и премине през Кюстендил, Дупница и Самоков, като при язовир "Искър" се разделя в две направления - към "Хемус" и към "Тракия":
"Което позволява на българските граждани да имат една по-добра връзка във всички посоки в страната и не на последно място тази автомагистрала е част от толкова жадувания от всички българи Коридор номер 8 и връзката с Македония и Албания" - каза бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев.
От друга страна магистралата ще представлява и далечен обход на София, което ще облекчи трафика по околовръстното шосе на столицата, добави заместник-кметът по транспорта Кристин Кръстев:
"Перник, Радомир, Кюстендил, Ихтиман, Елин Пелин, всички ползват пътувания по южно направление, тоест ползват южната част на околовръстното шосе".
Шосето е с дължина около 100 километра и е с предполагаема стойност между 4 и 5 милиона евро на километър, а финансирането може да стане чрез публично частно партньорство, уточни заместник-министърът на регионалното развитие Тодор Анастасов:
"Или концесиониране. Това в последните години стана малко като мръсна дума. Това не е нещо, което не трябва да се използва, а напротив - трябва да търсим начин да го използваме, така че да си подобрим свързаността и обслужването".