Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Зафир Зарков: Увеличаването на "синята зона" ще демотивира хората да влизат в центъра с автомобили

Зафир Зарков
Снимка: БГНЕС

“Синята зона” за платено паркиране в София ще се увеличи двойно, а „зелената” - с повече от 500 места.

Промените в Наредбата за организация на движението на територията на Столичната община вече са подготвени и ще бъдат внесени за разглеждане от Столичния общински съвет (СОС) до няколко седмици.

По думите на Зафир Зарков, зам.-председател на транспортната комисия, предложенията на групата на ГЕРБ/СДС в СОС са разделени в пет групи, а именно:

1. Промени, свързани с реда и условията на предоставяне на паркоместа в режим „Служебен абонамент“. Те биха довели до освобождаване на над 400 места;

2. Въвеждане на регламент за откриване на паркоместа за товаро-разтоварни дейности в зоните за почасово платено паркиране и в зоните с въведен ограничен достъп на МПС и ред и условия за ползването им от живущи и стопански субекти;

3. Разширяване „Зелена зона“ в кв. Зона Б-19, район „Възраждане“ и на “Синя зона” за сметка на обхвата на “Зелена зона”;

4. Увеличаване на работното време на „Синя зона“ от понеделник до събота от 08.30 ч. 20.00 ч.;

5. Въвеждане на забрани за влизане на МПС в някои участъци в определени времеви интервали.

Темата се обсъжда от година-година и половина, обясни пред Радио София Зарков. За целта се държи връзка с районните администрации и кметове, приемат се подписки от жители, които искат въвеждане на зона, за да се ограничи паркирането в съответните квартали.

В момента паркоместата в „синята зона“ са под 6000, а се планира от тази есен те да станат 13 000.

Най-вероятно от ноември паркирането ще поскъпне двойно между бул. „Дондуков" и „Сливница" и бул. „Данаил Николаев", между „Тодор Александров" и „Сливница", между бул „Христо Ботев" и „Скобелев" и „Опълченска", както и всички улици между бул. "Васил Левски" и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви", както и между бул. „Пенчо Славейков" и бул. „Скобелев".

Целта е хората да се демотивират да отиват с автомобил в централните градски части. Това би довело до по-чист въздух и намаляване на шумовото замърсяване, обясни общинският съветник.

В момента има над 500 коли на 1000 софиянци. По-малко коли спрямо населението има във Виена и Берлин, допълни Зарков.

С него разговаря Данаил Конов.

Твърденията, че с разширяването на синя и зелена зона ще се подпомогнат усилията за подобряване на качеството на въздуха, са абсолютно несъстоятелни, реагираха с позиция от Асоциацията за защита на потребителите (АЗП):

„Подобни ограничаващи действия доказаха във времето, че не водят до намаляване на броя на автомобилите в центъра на града, защото те не са обвързани с други два ключови аспекта: развитието на градския транспорт и осигуряването на общински паркинги.“

Преди да прави промени в периметъра на двете платени зони, Столичната община трябва да осигури редовен и адекватен градски транспорт във всички части на града.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени