Eмисия новини
от 21.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

За всекидневно тестване или самоизолация на учениците решават днес в Кипър

Снимка: БГНЕС

Решенията за прилагане в Кипър на всекидневно тестване на ученици вместо самоизолацията им вкъщи се финализират днес на среща с участието на министрите на здравеопазването и на образованието, Научния консултативен комитет по пандемията, учителските синдикати и родителските асоциации. До нея се стигна след като новата правителствена мярка срещу разпространението на коронавируса срещна бурен отпор от синдикатите.

Въвеждането от днес в кипърските училища на ново тестване за коронавирус, т. нар. модел „тест за оставане” /„Test to Stay”/, бе отложено след силно противопоставяне от синдикатите в образованието.

Според тях тази система е „неадекватна” за предотвратяване на разпространението на вируса, „опасна” за учителите и учениците, и заплашва нормалното функциониране на училищата. През уикенда учителските организации обявиха готовност да предприемат всички мерки, включително стачка, ако мярката влезе в сила.

Решението на правителството от миналата сряда предвиждаше от днес в продължение на един месец учениците, които са в близки контакти на заразени с Covid свои съученици, да преминават всекидневен бърз тест в продължение на 5 дни вместо да бъдат поставяни под карантина вкъщи. Тестът ще се извършва от мобилни звена на здравното министерство.

Целта е училищата да могат да продължат занятията с физическо присъствие в безопасни условия, като своевременно се откриват положителни случаи на коронавирус.

На срещата днес се обсъждат начинът и новата дата за прилагане на тази мярка.

Възможно е тя да бъде въведена пилотно само в част от училищата или да бъде по желание – родителите да избират дали децата им да бъдат тествани или да останат вкъщи.


Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени