Акциите на Meta Platforms се сриват с над 20% на извънборсовата търговия на Уолстрийт, след като собственикът на Facebook отчете късно снощи по-слаби от очакваното финансови резултати и отбеляза първото в историята намаляване на дневните активни потребителите на водещата социална медия.
Компанията Meta Platforms, известна преди това като Facebook, отчете спад с 5% на печалбата си през последното тримесечие на 2021 г. до 3,67 долара на акция от 3,88 долара на акция през четвъртото тримесечие на 2020 г. при прогнози на Уолстрийт за $ 3,85. Нетната печалба се сви с 8% спрямо година по-рано до 10,3 млрд. долара.
В същото време приходите (продажбите) на технологичния гигант нараснаха през последното тримесечие с 20% до 33,67 млрд. долара спрямо 28,1 млрд. долара година по-рано, докато осреднените прогнози бяха за приходи в размер на 33,4 млрд. долара.
Meta прогнозира по-слаби приходи за настоящото тримесечие в размер между 27 и 29 млрд. долара, докато очакванията на пазарите бяха за приходи в размер на около 30,2 млрд. долара.
Ръководството на Facebook обвини за по-слабите резултати и прогнози засилената конкуренция от услуги като TikTok, както и промяната на поведението на потребителите към предложението на Facebook, подобно на TikTok, и промените, които Apple Inc. е направила в мобилната си операционна система.
В първите финансови резултати на Meta, откакто бившата компания Facebook промени името си в края на октомври 2021 г., за да отрази стремежа си към "метавселена" технология, компанията предупреди, че очаква да бъде "негативно повлияна от няколко фактора“, като по-специално се споменават "промените в iOS на Apple" и "насочване на реклами и измерване на неблагоприятни последици от промените в платформата и регулаторите".
Инвеститорите бяха силно разочаровани и от факта, че глобалните дневни активни потребителите на Facebook се понижиха за пръв път в историята на компанията, като през декември 2021 г. те бяха 1,929 милиарда дневно спрямо 1,930 милиарда месец по-рано, макар че отбелязаха повишение с 5% спрямо декември 2020 г. Анализаторите обаче очакваха тяхно повишение към 1,95 милиарда на ден.
За последното тримесечие все пак месечният брой на активни потребители на Facebook нарасна с 4% годишно до 2,91 милиарда, но остана без промяна спрямо предишното тримесечие.
След слабите финансови резултати цената на акциите на Meta Platforms се срина с около и над 20% на извънборсовата търговия, заличавайки близо 200 млрд. долара от пазарната стойност на компанията.
Това повлече надолу и акциите на други социални медии като Snap Inc. (спад на акциите с над 17%), Twitter Inc. (спад с 10%) и Pinterest Inc. (спад също с близо 10%), губейки общо около 15 млрд. долара от пазарната си стойност.