Обучението STEM (Science - Technology - Engineering - Mathematics / Наука - Технология - Инженеринг - Математика) насърчава любопитството, а то е най-важният елемент за провокиране на идеи и за достигане на творчески иновации. Този метод е известен от десетилетия, но все още не се прилага достатъчно широко у нас.
STEM доближава ученици и студенти до науката и реалната практика, до качественото дигитализирано учебно съдържание, обясни пред Радио София Mилена Крумова. Тя е д-р по икономика, д-р по автоматизация на области от нематериалната сфера, основател и управител на ЕдуТехФлаг (EduTechFlag) - организация, която провежда обучения на учители.
Според нея, ако преподавателите имат желание и мотивация да променят подходите си в клас, да стимулират интердисциплинарното мислене, да обогатяват дигиталните си ресурси, ситуацията в българското училище може да се промени до 2-3 години.
Между другото, вече се говори и за STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics), STREM (Science, Technology, Robotics, Engineering and Mathematics), STEMM (science, technology, engineering, mathematics, and medicine) и дори за GEMS (Girls in Engineering, Math, and Science)
Чуйте повече по темата от разговора на Божидар Янев.