Eмисия новини
от 12.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Николай Иванов: В дискусиите за пътна безопасност винаги липсва МФ

Костадин Узунов: Само завишаването на санкциите не може да реши въпроса с пътната безопасност

| обновено на 20.04.22 в 18:16
Снимка: БГНЕС

"През годините говорим високопарно, вдигаме лозунги, приемаме европейските стратегии. В дискусиите за пътната безопасност винаги е липсвало Министерството на финансите (МФ). Събират се всички отговорни министерства, премиер, комисии, чуват се всички експертизи".

Това каза в предаването "12+3" Николай Иванов, председател на УС на българска браншова асоциация "Пътна безопасност".

Предпазни колани, обезопасяване на децата в автомобилите, нулева толерантност към употребилите алкохол и наркотици, по-високо качество на пътните настилки, засилен контрол. Това са част от основните приоритети, които бяха набелязани от управляващите. Политици и експерти по пътна безопасност проведоха държавна координационна среща, на която набелязаха конкретни стъпки за повишаване на нивото на безопасността на движението по пътищата. 

Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Стоян Новаков коментира, че приоритет на неговото ведомство ще бъде управлението на трафика по начин, който да сведе до минимум конфликтните точки, а оттам и предпоставките за възникване на инциденти. Същата теза застъпи и заместник-министърът на електронното управление Александър Йоловски, според когото дигитализацията на контролната дейност ще намали субективния фактор, допълва БТА. 

От МВР изразиха мнение, че увеличението на някои санкции за нарушения на пътя и по-висока ефективност при събирането на глобите също ще дисциплинира водачите. Някои от санкциите са прекалено малки, за да осъществяват превантивната си функция, смята заместник-министър Стоян Темелакиев.

Като приоритет заместник-министърът на регионалното развитие Явор Пенчев посочи изграждането на нова инфраструктура, както и поддръжката и текущия ремонт на републиканската пътна мрежа. Като проблем той отбеляза "ин хаус" договорите и довършването на два ключови обекта – автомагистрала "Хемус" и скоростния път Видин – Ботевград.

"Винаги разсъждаваме как ще ни глобят, как ще се събере глобата. Трябва да насочим фокуса си къде тези пари ще отидат след това, как те ще допринесат за пътната безопасност - в инфраструктурата ли, в нови технологии ли".

В предаването "Нещо повече" адвокат Костадин Узунов, бивш директор на отдел в Пътната полиция в Пазарджик, коментира:

"Само завишаването на санкциите не може да доведе до решаване на въпроса с пътната безопасност, защото тя зависи от много компоненти. Пътната безопасност е обусловена от взаимовръзките между водача, пътя и автомобила".

По думите му експертите в пътната безопасност са категорични, че скоростта убива и затова намаляването на скоростта е очертан ясно и коректно в анализа, приложен към мотивите за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата.

Интервютата с Николай Иванов и с адв. Костадин Узунов можете да чуете в звуковите файлове.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна